Contact Bel (024) 642 40 41
Menu
Home > Cases > Opdrachtgevers vertellen > De manier van omgaan met situaties is cruciaal

De manier van omgaan met situaties is cruciaal

Moba is een wereldwijd toonaangevende fabrikant van machines voor het sorteren, verpakken en verwerken van eieren. Onsite Academy heeft het team van Service Engineers bij Moba getraind.

Succes behouden
“We zijn nummer één van de wereld binnen onze sector”, aldus Emiel Raben, Manager Service Operations bij Moba. “Dat willen we graag zo houden. Dit betekent dat wij ons als bedrijf moeten blijven ontwikkelen om ervoor te zorgen dat we het marktaandeel blijven behouden. De ontwikkeling van onze medewerkers speelt daar een belangrijke rol in.”


Foto: Emiel Raben | Manager Service Operations bij Moba

Ambassadeurs
“Omdat onze Service Engineers de ambassadeurs van het bedrijf zijn, besloten we deze groep de mogelijkheid te geven om zichzelf verder te ontwikkelen. Zowel onze Director Services, Mark van der Wolf, als ik, hadden reeds positieve ervaringen met trainingen van Onsite Academy, waardoor de keuze om de opdracht daar neer te leggen al snel was gemaakt. Gezamenlijk kwamen we tot een tweedaagse training waarin commerciële vaardigheden en klantcontact centraal stonden.”

Hoge verwachtingen
“Het doel van de training was tweeledig. Enerzijds wilden we de nieuwe Service Engineers laten zien in wat voor situaties je terecht kunt komen bij de klant. De manier van omgaan met deze situaties is cruciaal en kan allerlei gevolgen hebben, zowel positief als negatief. Anderzijds wilden we de ervaren Service Engineers een spiegel voorhouden. De klant heeft hoge verwachtingen en het is belangrijk aan deze verwachtingen te voldoen.”

Persoonlijke aandacht
“Voorafgaand aan de eerste sessie waren een aantal collega’s sceptisch. Wanneer je achteraf de feedback krijgt dat ze het als zeer positief hebben ervaren en er veel van hebben geleerd is dat erg fijn om te horen! Door in groepen van 7 à 8 man te trainen was er voldoende ruimte voor persoonlijke aandacht. Ieder individu is verschillend en kijkt op een andere manier tegen problemen aan. Dankzij deze training zijn de Service Engineers zich meer bewust van de invloed die zij hebben op de directe relatie met de klant, maar ook op de invloed die zij middels goede technische adviezen hebben op toekomstige commerciële ontwikkelingen.”

Moba is in 1947 opgericht en is uitgegroeid tot een grote onderneming met wereldwijd 700 medewerkers. Met productontwikkeling, productie, verkoop en service op meerdere locaties, streeft Moba ernaar wereldwijd oplossingen aan te bieden en tegelijkertijd dicht bij haar klanten te staan.

Meer weten over trainingsprogramma’s op maat? Wij bieden voor diverse vraagstellingen een passend trainingsprogramma. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Meer weten over trainingsprogramma’s op maat? Wij bieden voor diverse vraagstellingen een passend trainingsprogramma. Neem gerust contact op voor meer informatie.