Contact Bel (024) 642 40 41
Menu
Home > Cases > Opdrachtgevers vertellen > Er wordt veel verwacht van onze technische professionals

Er wordt veel verwacht van onze technische professionals

Al een aantal jaar heeft Onsite Academy een succesvolle samenwerking met Contiweb. Contiweb is leider in de ontwikkeling, productie, verkoop en ondersteuning van machines voor de grafische industrie.

Hoge verwachtingen
“Tegenwoordig wordt er veel verwacht van onze technici als het gaat om service”, aldus Niels van den Hoogen, Manager Service Operations bij Contiweb. “Om het niveau van onze Field Service Engineers te verhogen hebben we een paar jaar geleden intern besloten om eens te kijken naar trainingen die we konden bieden. Onsite Academy leek goed bij onze wensen aan te sluiten. De hands-on mentaliteit van Onsite Academy past goed bij de wensen van onze nuchtere Field Service Engineers.”


Foto: Niels van den Hoogen | Manager Service Operations bij Contiweb

Gezamenlijk naar de klant
“Om helder in beeld te krijgen op welke punten we ons team wilden ontwikkelen zijn we, samen met een medewerker van Onsite, naar één van onze klanten gegaan. Op deze manier kregen wij gezamenlijk een helder beeld van de verwachtingen van onze klanten. Dit was erg zinvol bij het maken van het trainingsprogramma. Toen het programma uiteindelijk werd samengesteld was het voor ons belangrijk dat we het team de waarde van het trainingsprogramma in lieten zien. Daar hebben we destijds veel aandacht aan gegeven. Het doel van het programma was om onze communicatieve vaardigheden richting klanten verder te ontwikkelen waarbij onze service guidelines centraal stonden.”

Uit de comfortzone
“De eerste training was al meteen een bijzonder onderdeel van het traject. Dit was namelijk een bokstraining. Het was mooi om te zien hoe iedereen meteen uit de comfortzone werd gehaald. De reactie die je uitlokt door bijvoorbeeld aanvallend, afwachtend of juist verdedigend te werk te gaan was erg leerzaam. De houding die je aanneemt bepaalt voor een groot deel de reactie die je krijgt. Dit was zinvol door te vertalen naar het klantcontact.”

Goede basis
“Het traject was een goede basis voor onze Field Service Engineers. Het is bijzonder om te zien wat het effect van zo’n trainingsprogramma kan zijn, iedereen heeft er iets aan gehad. De samenwerking met Onsite Academy verloopt goed. Het contact is prettig en open. Al met al kijken we zeer positief terug op dit traject.”

Contiweb heeft met haar klantgerichte filosofie en innovatieve oplossingen een leidende positie verworven in de Europese en Noord-Amerikaanse markt. Onder het motto ‘Solutions to impress’ ligt de kracht van Contiweb in de service die ze bieden. 

Meer weten over trainingsprogramma’s op maat? Wij bieden voor diverse vraagstellingen een passend trainingsprogramma. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Meer weten over trainingsprogramma’s op maat? Wij bieden voor diverse vraagstellingen een passend trainingsprogramma. Neem gerust contact op voor meer informatie.